Titus Constantinescu: Salve Tolea! Esti pentru prima data pe http://www.letsrock.ro si vom vorbi despre Top T Buzau, in acest moment cel mai vechi si constant festival rock din Romania. Esti unul din cei 3 organizatori ai unuia din putinele festivaluri rock care a avut loc si inainte de 1989. Cum era atunci, cum au fost acele prime 7 editii (1983-1989)? Ce trupe veneau, cum se promova evenimentul intr-o perioada fara internet si cu cenzura in presa? Cata lume venea la Top T si ce riscuri isi asumau spectatorii? S-a intamplat sa fie vreodata vreun concert intrerupt din motive politice, in acele timpuri?
Tolea Postovei (festivalul Top T): Nu am mai dat de mult interviuri si ma bucura ca putem sta de vorba. Invazia marilor concerte si a festivalurilor uriase a mutat interesul a ceea ce mai exista din presa muzicala inspre acolo, in timp ce micile festivaluri si evenimente se zbat la nivel local sau regional.
Sarind in timp, in anii '80, imi aduc aminte perfect de prima editie a Top T din 1983, o editie locala cu multe trupe din judet atat din aria rock cat si din folk. Gala s-a suprapus cu una din agapele noastre de clasa a 12-a si tin minte ca Edy Zaharia, basist la Demos pe atunci, a venit la petrecere mai tarziu, fericit ca luase premiul pentru compozitie, dar consternat ca primise drept premiu un disc cu formatia... 5T. Urmatoarea editie, din 1984, a fost tot locala si m-a prins in armata, incat nu mai am clar daca am fost in toate serile - Top T dura 3-4 zile, cu cate doua calupuri de trupe pe seara. Din 1985 s-a dezvoltat si a devenit national; in plus, datorita solicitarilor mari de participare a generat pentru doi ani un alt festival paralel, STIL ROCK.
Ca trupe, in acei ani, din '85-'89 au venit aproape toate marile nume ale rockului nostru (Buzaul era renumit pentru publicul sau - Florian Pittis mi-a spus intr-un interviu din 1994 ca Nicu Covaci afirmase ca cel mai bun public de rock l-a intalnit in Buzau - am inca acest interviu).
Trebuie sa stiti ca, desi in plin comunism, Buzaul avea la Casa Tineretului o conducere "inteleapta", cei de atunci facand eforturi sustinute ca festivalul sa continuie si cenzura sa nu fie foarte drastica. In plus, comunistii sau utecistii aveau bani pentru un pliant de sala, afise, iar presa reflecta evenimentul la nivelul libertatii permise. Si asta nu se intimpla numai la Buzau - eu am cutreierat festivaluri de gen la Rm. Valcea, Targu Mures, Costinesti, Cluj sau Bucuresti, se respira rock si se editau programe de sala sau afise (inca am pe acasa mostre extraordinare), peste tot cu toate greutatile vremii.
La Top T venea foarte multa lume - am spus ca erau doua reprezentatii diferite zilnic, era matineu si gala duminica. Salile erau pline - asta insemnand 600-700 de spectatori, chiar daca uneori erau adusi militari sau copii. La un concert Celelalte Cuvinte din '88 sau '89 abia se putea circula prin sala. Riscurile spectatorilor erau sa fie scosi din sala daca se manifestau prea vizibil sau zgomotos sau in cazuri extreme sa fie dusi pe la "organe", dar nu au fost evenimente grave. Cei care veneau din Bucuresti (fiind aproape de capitala veneau foarte multe trupe bucurestene) aveau bannere (de fapt niste cearsafuri pictate) care uneori erau confiscate.
Au fost si cazuri cand unele trupe au fost oprite: tin minte ca s-a intamplat ceva cu Totusi, unde canta Andrei Paunescu, apoi Porti de Fier au fost opriti de juriu (nu din cauze politice, ci pentru ca se dezacordasera si faceau doar zgomot), iar Icar cu Ovidiu Stanga la voce au fost dati jos de pe scena din cauza manifestarilor acestuia care nu cadrau cu viziunea comunista. Un episod remarcabil a fost consternarea juriului si a oamenilor de ordine cand buzoienii de la Spectrum (mare trupa prin '88) au incheiat concertul in genunchi cu solouri repetate de chitara si aclamatiile a circa 2000 de spectatori (au fost situatii cand gala sau unele seri aveau loc in Sala Sporturilor). Cenzura actiona insa la nivel de texte si au fost cazuri cand piesele au fost respinse sau modificate.
Pe de alta parte veneau trupe "impuse" de sistem, cu copii de comunisti sau "stabi" in componenta sau sustinuti de anumite centre de educatie socialista, iar unele luau si premii ca asa trebuia - se spune ca asa s-a intamplat si cu Totusi, desi ei chiar cantau bine.
Sarind in timp, in anii '80, imi aduc aminte perfect de prima editie a Top T din 1983, o editie locala cu multe trupe din judet atat din aria rock cat si din folk. Gala s-a suprapus cu una din agapele noastre de clasa a 12-a si tin minte ca Edy Zaharia, basist la Demos pe atunci, a venit la petrecere mai tarziu, fericit ca luase premiul pentru compozitie, dar consternat ca primise drept premiu un disc cu formatia... 5T. Urmatoarea editie, din 1984, a fost tot locala si m-a prins in armata, incat nu mai am clar daca am fost in toate serile - Top T dura 3-4 zile, cu cate doua calupuri de trupe pe seara. Din 1985 s-a dezvoltat si a devenit national; in plus, datorita solicitarilor mari de participare a generat pentru doi ani un alt festival paralel, STIL ROCK.
Ca trupe, in acei ani, din '85-'89 au venit aproape toate marile nume ale rockului nostru (Buzaul era renumit pentru publicul sau - Florian Pittis mi-a spus intr-un interviu din 1994 ca Nicu Covaci afirmase ca cel mai bun public de rock l-a intalnit in Buzau - am inca acest interviu).
Trebuie sa stiti ca, desi in plin comunism, Buzaul avea la Casa Tineretului o conducere "inteleapta", cei de atunci facand eforturi sustinute ca festivalul sa continuie si cenzura sa nu fie foarte drastica. In plus, comunistii sau utecistii aveau bani pentru un pliant de sala, afise, iar presa reflecta evenimentul la nivelul libertatii permise. Si asta nu se intimpla numai la Buzau - eu am cutreierat festivaluri de gen la Rm. Valcea, Targu Mures, Costinesti, Cluj sau Bucuresti, se respira rock si se editau programe de sala sau afise (inca am pe acasa mostre extraordinare), peste tot cu toate greutatile vremii.
La Top T venea foarte multa lume - am spus ca erau doua reprezentatii diferite zilnic, era matineu si gala duminica. Salile erau pline - asta insemnand 600-700 de spectatori, chiar daca uneori erau adusi militari sau copii. La un concert Celelalte Cuvinte din '88 sau '89 abia se putea circula prin sala. Riscurile spectatorilor erau sa fie scosi din sala daca se manifestau prea vizibil sau zgomotos sau in cazuri extreme sa fie dusi pe la "organe", dar nu au fost evenimente grave. Cei care veneau din Bucuresti (fiind aproape de capitala veneau foarte multe trupe bucurestene) aveau bannere (de fapt niste cearsafuri pictate) care uneori erau confiscate.
Au fost si cazuri cand unele trupe au fost oprite: tin minte ca s-a intamplat ceva cu Totusi, unde canta Andrei Paunescu, apoi Porti de Fier au fost opriti de juriu (nu din cauze politice, ci pentru ca se dezacordasera si faceau doar zgomot), iar Icar cu Ovidiu Stanga la voce au fost dati jos de pe scena din cauza manifestarilor acestuia care nu cadrau cu viziunea comunista. Un episod remarcabil a fost consternarea juriului si a oamenilor de ordine cand buzoienii de la Spectrum (mare trupa prin '88) au incheiat concertul in genunchi cu solouri repetate de chitara si aclamatiile a circa 2000 de spectatori (au fost situatii cand gala sau unele seri aveau loc in Sala Sporturilor). Cenzura actiona insa la nivel de texte si au fost cazuri cand piesele au fost respinse sau modificate.
Pe de alta parte veneau trupe "impuse" de sistem, cu copii de comunisti sau "stabi" in componenta sau sustinuti de anumite centre de educatie socialista, iar unele luau si premii ca asa trebuia - se spune ca asa s-a intamplat si cu Totusi, desi ei chiar cantau bine.
Dupa 1989, cand totul revenea la normalitate, Top T avea sa nu se mai tina totusi, timp de doi ani (1991 si 1992). De ce s-a intamplat aceasta situatie, paradoxala totusi? E interesant ca totusi in 1990 s-a tinut festivalul.
- In 1990 festivalul a avut loc - situatia era inca neclara si erau banii mosteniti de la UTC. A fost anul in care deasupra scenei a fost pus un tablou al lui Ceausescu cu o chitara intre ochi ca pe celebrul "Straight between the eyes" al lui Rainbow. Apoi situatia juridica s-a schimbat, fundatia nou infiintata prin legea din 1990 nu a gasit formulele de a sustine evenimentul, desi concerte aveau loc iar acele seri video prezentate de Florian Pittis in anii '89 - '90 au fost urmate de "Clubul de la ora Sapte", cu auditii si vizionari rock.
Spiritul rock era prezent la Casau, tara era invadata de casetele poloneze, iar in 1992 s-a infiintat ROCKOTECA, moment hotaritor in evolutia miscarii rock in Buzau si in Romania. Dupa 1993 festivalul s-a reluat cu sprijinul lui Adrian Visteanu, chitarist la Demos (care devenise asesor la Directia pentru Tineret) si al unor inimosi coordonatori de activitati de tineret, Florin Artene si Corneliu Constantinescu. Si pe undeva prin peisaj, un pic la organizare, un pic prin juriu, un pic prin public eram si eu prezent la un pas de a fi cooptat in echipa organizatorica.
Spiritul rock era prezent la Casau, tara era invadata de casetele poloneze, iar in 1992 s-a infiintat ROCKOTECA, moment hotaritor in evolutia miscarii rock in Buzau si in Romania. Dupa 1993 festivalul s-a reluat cu sprijinul lui Adrian Visteanu, chitarist la Demos (care devenise asesor la Directia pentru Tineret) si al unor inimosi coordonatori de activitati de tineret, Florin Artene si Corneliu Constantinescu. Si pe undeva prin peisaj, un pic la organizare, un pic prin juriu, un pic prin public eram si eu prezent la un pas de a fi cooptat in echipa organizatorica.
- In ultimii 10 ani trupele straine au descoperit in fine si tara noastra, insa la Top T n-am avut parte decat intamplator de cateva trupe underground straine. Ma gandesc ca este imposibil de adus Black Sabbath in Casa Tineretului de la Buzau, insa multe trupe de afara au pretentii financiare nu mai mari decat cele ale unor formatii de top din Romania, care au venit de nenumarate ori la Buzau (Iris, Compact, Cargo, Luna Amara). De ce nu macar o trupa pe an, nu neaparat dintre cele arhicunoscute si extreme de scumpe, ci dintre cele placute si cunoscute de multi rockeri, dar nici scumpe (gen Lacrimosa, Crematory, My Dying Bride, Hammerfall)?!
- Top T a fost si ramane un festival care promoveaza rockul romanesc. Prezentele straine la Top T in anii 2000 s-au datorat nu intentiei noastre ci unor conjuncturi fericite care au permis sa avem pe scena Nostradameus, Carnal, Inactive Messiah, Wisdom sau Superbutt. Acum, dupa ce am vazut multe conecrte in Bucuresti si Budapesta imi intaresc convingerea ca numele mari e de preferat sa concerteze separat, trupele de deschidere fiind de cele mai multe ori ignorate sau limitate de timp.
In plus, o prioritate a noastra este sa readucem pe scena trupe amortite sau in revenire - la Top T au "redebutat" Survolaj, Celelalte Cuvinte, Timpuri Noi, iar Phoenix a pornit in turneul de lansare a albumului "Baba Novac" si ne bucuram ca anul acesta vor fi din nou Gothic si Psycho Symphony printre invitati. Personal sunt mult mai fericit cand avem pe afis un nume romanesc dorit decat un nume strain. Am avut propuneri de-a lungul timpului de la nume de genul celor enumerate de tine, cu Crematory daca nu ma insel am fost chiar aproape, dar m-as fi bucurat sa reusesc sa ii aduc in festival pe Metropol (n-am reusit, in ciuda discutiilor cu Andrei Orban), Pro Musica sau mai nou pe Kempes (care sper insa sa fie la Buzau in august cu trupa sa, care-l are pe Chrstian Podrazky legat mult de Top T de pe vremea Impact-ului).
In plus, o prioritate a noastra este sa readucem pe scena trupe amortite sau in revenire - la Top T au "redebutat" Survolaj, Celelalte Cuvinte, Timpuri Noi, iar Phoenix a pornit in turneul de lansare a albumului "Baba Novac" si ne bucuram ca anul acesta vor fi din nou Gothic si Psycho Symphony printre invitati. Personal sunt mult mai fericit cand avem pe afis un nume romanesc dorit decat un nume strain. Am avut propuneri de-a lungul timpului de la nume de genul celor enumerate de tine, cu Crematory daca nu ma insel am fost chiar aproape, dar m-as fi bucurat sa reusesc sa ii aduc in festival pe Metropol (n-am reusit, in ciuda discutiilor cu Andrei Orban), Pro Musica sau mai nou pe Kempes (care sper insa sa fie la Buzau in august cu trupa sa, care-l are pe Chrstian Podrazky legat mult de Top T de pe vremea Impact-ului).
- A existat vreodata un punct critic al festivalului, cand era foarte aproape ca Top T-ul sa devina istorie (ma refer la perioada de dupa 1989)?
- Dupa anii '91-'92 festivalul s-a stabilizat iar editiile '95 -'98 au fost o etapa de varf cu festival in aer liber si cu 1500 -2000 de oameni in public in fiecare seara. In 1999 a fost un prim impas nemaiavand sponsori puternici, situatie propagata inca doi ani. Apoi din 2002 festivalul a revenit pe o linie de plutire si cu sprijinul Ursus si al altor sponsori deveniti traditionali: Constam, Ductil au facut un salt atat cantitativ revenindu-se la formula de 3-4 zile, cat si calitativ. Un rol de baza in mentinerea Top T l-au avut partenerii locali, Casa de Cultura a Municipiului si Primaria Municipiului Buzau (salutam din nou neimplicarea Consiliului Judetean Buzau si a Inspectoratului Judetean pentru Cultura). Astfel Top T a fost nominalizat cel mai important eveniment cultural din judetul Buzau fiind momentan depasit doar de Festivalul de teatru. Dupa 2008, odata cu disparitia sponsorilor, fiecare editie este un punct critic dar si o aventura si de fiecare data reusim, chiar reveniti in formatul de doua seri, editii echilibrate si apreciate.
- Cat de mult va sprijina autoritatile locale? Desi exista de trei decenii rock la Buzau, parca Buzaul n-a devenit o atractie turistica, asa cum s-a reusit din simbioza Artmania - Sibiu sau Peninsula - Targu Mures. Un festival este o oportunitate si de a-ti promova imaginea propriului oras
- Nu are rost sa comparam Buzau cu Sibiul si Targu Mures si cu contextele in care s-au dezvoltat Artmania si Peninsula. Am aratat mai sus relatiile cu autoritatile locale. Primaria este momentan principlul finantator si cred ca imaginea pe care am creat-o (nu numai cu Top T, dar si cu Bluzau si Little Strings - festivalul de chitara clasica) il face pe primarul Constantin Boscodeala sa sustina aceste proiecte, la aceasta imagine contribuind poate si faptul ca avem un primar din generatie apropiata care asculta (si sper ca o mai face) Deep Purple, Led Zeppelin sau Pink Floyd. Si pentru ca vorbim de nume, as vrea sa-l amintesc si pe directorul Casei de Cultura a Municipiului, Viorel Pietrareanu, alaturi de Top T si Bluzau in fiecare an.
Din pacate la Consiliul Judetean ne-am lovit numai de ziduri pana acum, iar Inspectoratul pentru Cultura ne-a sprijinit prin anii '90 pe baza unor parteneriate dupa care a devenit Inspectoratul pentru "incultura".
Din pacate la Consiliul Judetean ne-am lovit numai de ziduri pana acum, iar Inspectoratul pentru Cultura ne-a sprijinit prin anii '90 pe baza unor parteneriate dupa care a devenit Inspectoratul pentru "incultura".
- Ce alte activitati au in restul anului Fundatia Pentru Tineret Buzau si Asociatia Hair?
- Fundatia pentru Tineret este o structura umbrela care organizeaza si sprijina proiecte si initiative de si pentru tineret, iar asociatia HAIR Redivivus este cea mai activa din asociatiile membre, nu neaparat ca sunt eu presedintele ei. Ca manifestari majore mai avem Bluzau, Little Strings - festival concurs de chitara clasica pentru copii, Festivalul Mihaela Runceanu, rebranduit ca festival pentru copii "Pentru voi, muguri noi" si TAM - tabara de arta monumentala de la Piana Pinului - scoala de zugravi de subtire. FPT coordoneaza cursuri de recalificare profesionala in diverse meserii pentru tinerii someri si din mediul rural.
O latura puternica de activitate - poate cea mai puternica acum - o reprezinta programele europene pentru tineret. FPT si Hair pregatesc tineri si lideri de tineret in ateliere de educatie nonformala pe teme de dezvoltare personala, media, mediu, arta si cultura, teatru, drepturile omului si sustine proiecte de mobilitate in Europa in cadrul schimburilor de tineri, cursurilor de formare si seminarelor. In ultimii 8 ani am trimis peste 300 de tineri si 30 de lideri de tineret in peste 120 de proiecte in toata Europa. In plus, in ultimii doi ani am gazduit si noi 8 activitati in cadrul programelor Tineret in Actiune si Gruntvig, alte trei fiind in curs de implementare.
Deci lucram cu tineri si ii pregatim pentru viata sau cel putin asa ne dorim.
O latura puternica de activitate - poate cea mai puternica acum - o reprezinta programele europene pentru tineret. FPT si Hair pregatesc tineri si lideri de tineret in ateliere de educatie nonformala pe teme de dezvoltare personala, media, mediu, arta si cultura, teatru, drepturile omului si sustine proiecte de mobilitate in Europa in cadrul schimburilor de tineri, cursurilor de formare si seminarelor. In ultimii 8 ani am trimis peste 300 de tineri si 30 de lideri de tineret in peste 120 de proiecte in toata Europa. In plus, in ultimii doi ani am gazduit si noi 8 activitati in cadrul programelor Tineret in Actiune si Gruntvig, alte trei fiind in curs de implementare.
Deci lucram cu tineri si ii pregatim pentru viata sau cel putin asa ne dorim.
- Pe ce criterii sunt selectate formatiile care sunt acceptate in festival?
- Criteriul de baza la trupele din prima categorie, "concurs"... sunt selectate pe criterii strict valorice, pe baza evaluarii pe care o facem noi, deci atinsa de acea doza de subiectivism, inerenta. Un criteriu minor neinteles de pretendenti este trimiterea unui material demo, fiind multe trupe care ne indica linkuri pe myspace sau youtube uitand sa se preocupe de imaginea lor. Nu-ti spun ca si acum ca in anii '90 inca primim CD-uri uzate, neingrijite, fara o coperta sau minime informatii.
- A disparut concursul trupelor tinere, care facea deliciul festivalului ani la rand. De ce?
- Concursul a disparut la inceputul anilor 2000 cand nu mai era de actualitate, iar bugetul ne permitea sa acoperim un festival numai cu trupe in recital. Competitia a aparut de cativa ani din nou, redevenind o necesitate. Din pacate iata una din trupele castigatoare anul trecut, Bolthard, si-a luat o pauza - celelalte premii de anul trecut valorizandu-se in recitaluri (la Stufstock).
- Cum vezi (sa zicem) rockerimea tanara in 2012? Pe cei care abia acum au 18 ani, cat de uriase sunt diferentele fata de cei care aveau 18 ani in 1989? Reactioneaza si rockerii la fructul oprit? Era interesant rockul inainte de revolutie pentru ca era interzis si acum lipsit de interes tocmai pentru ca nu mai e blocat?
- Diferentele sunt mari, in primul rand de atitudine. Noi gaseam pe vremuri cu greu o inregistrare si o ascultam impreuna sau o plimbam in tot orasul. Cand ascultam mamutul duminical "By request" la Europa Libera ne stringeam 4-5 prieteni si luam notite. Acum tinerii s-au insingurat in fata calculatorului sau ii vezi cu castile in urechi, neavand bucuria de a impartasi emotiile si informatiile. In plus, media promoveaza kitschul si disparitia unor "guru" de la radio sau TV se simte. Eu am crescut cu Radu Theodor si Andrei Voiculescu de la Europa Libera si cu discurile de la prietenii mai mari (Buzaul are traditie si in sectorul colectionarilor de muzica), acum nu mai exista discernamant, iar invazia de trupe si informatii te dezorienteaza. Retelele sociale ar putea avea un rol educativ in aceasta directie, dar prioritatile sunt altele si din pacate 9gag tinde sa bata youtube sau myspace.
Au disparut si colectionarii de muzica, in locul rafturilor cu viniluri, casete sau CDuri aparand medii de stocare sau device-uri cu acces la orice. Eu am o colectie de peste 1200 de viniluri si ma bucur cand calatoresc si pot vizita magazine de discuri si discuta cu cei de acolo. Mi-am pastrat setea de colectionar dar si respectul pentru artisti si desi nu parcurg o situatie roz financiar, cumpar constant CDuri si DVDuri originale. Cei de acum nu pot intelege aceste lucruri si daca cineva le-ar limita sau interzice sa copieze, ar fi o tragedie.
La fel de trist ma simt cand vad tinerii venind la festival sau concert nu pentru muzica, ci pentru "socializare" si "alcoolizare", de aceea actul artistic poate trece neobservat si, asa cum spuneam, au devenit inutile trupele romanesti din deschderea trupelor mari. Noile generatii si-au pierdut calitatea de a consuma alcool cu inteligenta, pentru placere, iar festivalurile de rock sunt o arena unde scapati de acasa inteleg libertatea si importanta unui concert sau festival in mod eronat. Nu am sa inteleg niciodata pe aceia care vin la locul concertului si beau afara, in timp ce noi ne luptam sa prindem un loc, cu bilet sau fara. Iar aici poate aparea alta discutie: noile generatii nu inteleg ce inseamna sa platesti un bilet, sa sustii actul artistic, iar asta e foarte trist pentru organizatori si frustrant pentru artisti.
Au disparut si colectionarii de muzica, in locul rafturilor cu viniluri, casete sau CDuri aparand medii de stocare sau device-uri cu acces la orice. Eu am o colectie de peste 1200 de viniluri si ma bucur cand calatoresc si pot vizita magazine de discuri si discuta cu cei de acolo. Mi-am pastrat setea de colectionar dar si respectul pentru artisti si desi nu parcurg o situatie roz financiar, cumpar constant CDuri si DVDuri originale. Cei de acum nu pot intelege aceste lucruri si daca cineva le-ar limita sau interzice sa copieze, ar fi o tragedie.
La fel de trist ma simt cand vad tinerii venind la festival sau concert nu pentru muzica, ci pentru "socializare" si "alcoolizare", de aceea actul artistic poate trece neobservat si, asa cum spuneam, au devenit inutile trupele romanesti din deschderea trupelor mari. Noile generatii si-au pierdut calitatea de a consuma alcool cu inteligenta, pentru placere, iar festivalurile de rock sunt o arena unde scapati de acasa inteleg libertatea si importanta unui concert sau festival in mod eronat. Nu am sa inteleg niciodata pe aceia care vin la locul concertului si beau afara, in timp ce noi ne luptam sa prindem un loc, cu bilet sau fara. Iar aici poate aparea alta discutie: noile generatii nu inteleg ce inseamna sa platesti un bilet, sa sustii actul artistic, iar asta e foarte trist pentru organizatori si frustrant pentru artisti.
- Ai avut ocazia sa traiesti pe viu toate transformarile in muzica: de la vinil la caseta, apoi la CD, la DVD, acum la blue-ray sau SACD, de la portia de o ora pe saptamana rock la radio la libertatea absoluta cu Youtube, Facebook si Myspace. Nu se intampla prea repede aceste schimbari? Abia ne obisnium cu ceva, ca si apare altceva mai interesant.
- Societatea se dezvolta in ritmul ei, iar noi ne acomodam mai mult sau mai putin. Ma gandesc cu placere la emisiunile mele de la radio care au fost limitate si inlocuite de programe "ready mades" cu tenta comerciala. Media si-a pierdut libertatea si forta de a sprijini actul artistic, comercialul si kitschul ne-a invaluit. Ramane sa avem claritatea de a gasi alternative si asa cum noi am descoperit Europa Libera sper ca si noile generatii sa poata sa filtreze din toata informatia adevaratele prioritati. Din pacate, din ce vad in jur, nu este atat de usor.
- In final, spune-ne detaliile editiei 2012 a Top T Buzau, editie ce va avea loc in doar cateva zile si incearca sa-ti imaginezi si editia din 2022.
- Top T 2012 aduce pe scena in doua zile prieteni vechi: Altar, Gothic, Psycho Symphony, Voices of Silence, Burning Table (Zsolt , Bogy , Pista si Levi - cred ca pe ei ii astept cel mai mult) alaturi de Bucovina si Syn Ze Sase Tri - trupe mult dorite - si de nume in ascensiune ca Skullp (care trebuie sa confirme premiile luate) , Blue Pulse (uluitori pusti al 16-17 ani) , Sanctuar (spiritul si mireasma hardului timisorean de acum 20 de ani) , Go to Berlin (maestri ai uni "altceva" stilistic ) sau Long Road (ultimii alesi dintr-un pachet de 5 trupe aflate pe distanta unui punct si cei care deschid festivalul). Si, in fine, dupa aproape 15 ani avem din nou o trupa exclusiv buzoiana la Top T: Blind Puppet Cinema.
In rest ce sa-ti spun... aceeasi echipa de sunet - nu puteam uita sa-l mentionez pe Florian Musat - buzoian si fost membru al trupei Academic, acelasi pret la bilet - 20 lei/seara, aceeasi locatie: Casa Tineretului si speram aceeasi satisfactie ca am mai realizat o editie.
Mai demult cineva ma intreba cum vad Top T peste 10 ani si raspundeam ca mi-as dori un festival in aer liber cu mai multe scene, zeci de trupe si mii de spectatori. N-a fost sa fie"¦ Dar inca imi doresc un Top T in aer liber, de exemplu in zona Vulcanilor Noroiosi cu scene mari si 20000 de tineri si atunci relansam si turistic zona.
Pana atunci, pentru ca anul viitor se implinesc 30 de ani de la prima editie Top T, mi-as dori un eveniment la care sa adunam muzicieni buzoieni care au cantat rock in acei ani, poate o continuare la ce a fost acum citiva ani "Rock buzoian sub secera si ciocan", cand am strans zeci de muzicieni buzoieni, unii revenind pe scena dupa 15-20 de ani.
In rest ce sa-ti spun... aceeasi echipa de sunet - nu puteam uita sa-l mentionez pe Florian Musat - buzoian si fost membru al trupei Academic, acelasi pret la bilet - 20 lei/seara, aceeasi locatie: Casa Tineretului si speram aceeasi satisfactie ca am mai realizat o editie.
Mai demult cineva ma intreba cum vad Top T peste 10 ani si raspundeam ca mi-as dori un festival in aer liber cu mai multe scene, zeci de trupe si mii de spectatori. N-a fost sa fie"¦ Dar inca imi doresc un Top T in aer liber, de exemplu in zona Vulcanilor Noroiosi cu scene mari si 20000 de tineri si atunci relansam si turistic zona.
Pana atunci, pentru ca anul viitor se implinesc 30 de ani de la prima editie Top T, mi-as dori un eveniment la care sa adunam muzicieni buzoieni care au cantat rock in acei ani, poate o continuare la ce a fost acum citiva ani "Rock buzoian sub secera si ciocan", cand am strans zeci de muzicieni buzoieni, unii revenind pe scena dupa 15-20 de ani.