13 august 2014
Cea de-a noua editie a festivalului ARTmania din Sibiu s-a incheiat duminica, 10 august 2014, cu un palmares record de evenimente in istoria festivalului. 25 de concerte organizate in patru locatii distincte, special amenajate pentru a incânta toate genurile de rockeri: symphonic, heavy, doom si black metal, post-rock, progressive, experimental sau alternative rock.
Cel putin 10.000 de spectatori au fost prezenti in cele trei zile de concerte ale festivalului, aglomerati in Vampires' Den, scena principala a festivalului, lejeri in Piata Mare si foarte aerisiti in curtea Palatului Brukenthal si a Casei Altemberger sau la Teatrul Gong, locatia indoor folosita in zilele cu amenintari meteorologice.
Alaturi de Muzeul National Brukenthal, cel mai activ partener din acest an, Complexul National Muzeal si Biblioteca ASTRA, Tuborg, Jack Daniel's, Naturlich, Carturesti, Dracula International Film Festival si o echipa de peste 180 de angajati si voluntari, ARTmania Festival a oferit o experienta inedita publicului segmentat si dedicat in acest an fiecarei zone din program: Vampires' Den, Piata Mare, Altemberger si Brukenthal Stage.
Cel mai nou si discutat spatiu al acestei editii, a fost in mod evident, Vampires' Den, rezultatul transformarii unor hale industriale si a spatiilor adiacente, parte a complexului Balanta, intr-o experienta de festival, in stilul ARTmania. O mare provocare pentru organizatori, cu rezultate partial apreciate. Parerile sunt impartite, iar activitatile complementare nu au lasat prea mult timp de analiza "švampirilor' insetati de cultura. Pe scena principala au fost prezentate 14 concerte in cele doua zile si diametral opus dar compatibil, publicul a stat la filme, a citit carti si s-a jucat cu Happy Color, a invatat sa tatueze si s-a machiat ca in filmele de groaza, a fost la shopping de muzica, haine si accesorii pentru rockeri.
În programul general s-au remarcat câteva evenimente surprinzatoare pentru piata de evenimente din România si monumentale pentru publicul prezent la ARTmania Festival Sibiu: Peter Hammill (VdGG) si 65daysofstatic, parte a noii scene de Post Rock initiata in acest an. Publicul a reactionat extraordinar de bine la Therion si Eluveitie, iar in Piata Mare mii de oameni au ascultat Alternosfera intr-o atmosfera de libertate totala.
ARTmania Festival implineste in 2015 zece veri de festival si se desfasoara in primul weekend din August, dupa urmatoarea structura: un abonament va fi valabil in toate locatiile comunicate, cu o extensie pentru locatiile cu locuri numerotate. Presale-urile incep de la 75 lei pe shop.artmania.ro, pret valabil pâna la sfârsitul lunii octombrie. Pentru mai multe informatii va asteptam cu noutati pe http://www.artmaniafestival.ro sau http://www.facebook.com/artmania.festival. Acțiune cofinanțata de Consiliul Local Sibiu prin Primaria Municipiului Sibiu.
Cel putin 10.000 de spectatori au fost prezenti in cele trei zile de concerte ale festivalului, aglomerati in Vampires' Den, scena principala a festivalului, lejeri in Piata Mare si foarte aerisiti in curtea Palatului Brukenthal si a Casei Altemberger sau la Teatrul Gong, locatia indoor folosita in zilele cu amenintari meteorologice.
Alaturi de Muzeul National Brukenthal, cel mai activ partener din acest an, Complexul National Muzeal si Biblioteca ASTRA, Tuborg, Jack Daniel's, Naturlich, Carturesti, Dracula International Film Festival si o echipa de peste 180 de angajati si voluntari, ARTmania Festival a oferit o experienta inedita publicului segmentat si dedicat in acest an fiecarei zone din program: Vampires' Den, Piata Mare, Altemberger si Brukenthal Stage.
Cel mai nou si discutat spatiu al acestei editii, a fost in mod evident, Vampires' Den, rezultatul transformarii unor hale industriale si a spatiilor adiacente, parte a complexului Balanta, intr-o experienta de festival, in stilul ARTmania. O mare provocare pentru organizatori, cu rezultate partial apreciate. Parerile sunt impartite, iar activitatile complementare nu au lasat prea mult timp de analiza "švampirilor' insetati de cultura. Pe scena principala au fost prezentate 14 concerte in cele doua zile si diametral opus dar compatibil, publicul a stat la filme, a citit carti si s-a jucat cu Happy Color, a invatat sa tatueze si s-a machiat ca in filmele de groaza, a fost la shopping de muzica, haine si accesorii pentru rockeri.
În programul general s-au remarcat câteva evenimente surprinzatoare pentru piata de evenimente din România si monumentale pentru publicul prezent la ARTmania Festival Sibiu: Peter Hammill (VdGG) si 65daysofstatic, parte a noii scene de Post Rock initiata in acest an. Publicul a reactionat extraordinar de bine la Therion si Eluveitie, iar in Piata Mare mii de oameni au ascultat Alternosfera intr-o atmosfera de libertate totala.
ARTmania Festival implineste in 2015 zece veri de festival si se desfasoara in primul weekend din August, dupa urmatoarea structura: un abonament va fi valabil in toate locatiile comunicate, cu o extensie pentru locatiile cu locuri numerotate. Presale-urile incep de la 75 lei pe shop.artmania.ro, pret valabil pâna la sfârsitul lunii octombrie. Pentru mai multe informatii va asteptam cu noutati pe http://www.artmaniafestival.ro sau http://www.facebook.com/artmania.festival. Acțiune cofinanțata de Consiliul Local Sibiu prin Primaria Municipiului Sibiu.